понеділок, 15 грудня 2014 р.

Тема. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати загально пізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використання іменників у власних висловлюваннях; виховувати уважність, самостійність у навчальній роботі

Обладнання: картки із текстами, засоби ІКТ, таблиця, підручник

Тип уроку: урок вивчення нового матеріал

Міжпредметні зв’язки: інформатика, література




Хід уроку
- Організаційний момент
- Установчо-мотиваційний етап
Психологічна настанова щодо вивчення теми «Іменник».
«Мікрофон». Передаючи мікрофон, назвіть іменники однієї тематичної групи: назви явищ природи, тварин, одягу, рослин. Перемагає той ряд, який правильно і найшвидше це зробив.
Бесіда
На які питання відповідають усі ці назви?
Що вони означають?
Як називається ця частина мови?
Чи все ви вже знаєте про іменник?
«Згоден? – Не згоден? – Обґрунтуй!»
Іменник дно має в Н. В. множини форму дена.
Ознайомлення учнів із структурою теми.
- Повідомлення теми, мети, завдань уроку
- Ознайомлення з епіграфом уроку
Треба берегти як зіницю ока безцінну культурну спадщину
нашого народу…
О. Гончар


- Повторення вивченого та поглиблення знань про іменник
Бесіда
Що називається іменником?
Які граматичні ознаки він має?
Які з ознак сталі, а які змінні?
Яким членом речення може бути іменник, яку синтаксичну роль виконує?
Чи може звертання бути членом речення? У якому відмінку стоїть іменник - звертання?
Практикум
Прочитайте текст. Визначте, що означають іменники, якими членами речення вони виступають. Знайти власні назви. Пояснити їх правопис. Виконайте синтаксичний розбір першого речення.

Створення мовленнєвої ситуації на основі роботи з таблицею ( вивчення лінгвістичного матеріалу).
Скласти зв’язне висловлювання про іменник як частину мови.






Що означає? На які питання відповідає? Які має морфологічні ознаки? Яку синтаксичну роль виконує?
Предмет Хто?
Що? Загальні й власні назви, істоти і неістоти, рід, відміна, число, відмінок Підмет, присудок, та інші члени речення

Пояснення вчителя про іменники з конкретним та абстрактним значенням

Конкретні Абстрактні
Виражають поняття, в яких передається все те, що сприймається безпосередньо органами чуття: палац, школа, дідусь
Назви узагальнених понять – якостей, властивостей, дій, процесів: ніжність, вибори, докір




Диференційовані завдання

- Достатній рівень. Підготувати інформаційну картку про іменник як частину мови
- Високий рівень. Лінгвістична задача. Побудуйте граматичне доведення, підтвердивши чи спростувавши гіпотезу. Іменники багатство, козацтво, убозтво мають спільний суфікс

- Рефлексія
- Чи досягли ви поставленої мети?
- Що нового ви дізналися?
- Що найбільше вам сподобалося?





















Немає коментарів:

Дописати коментар